Instituţia Prefectului Hunedoara a informat, azi, că a contestat, la Tribunalul Hunedoara, hotărârea prin care au fost validate mandatele noilor consilieri judeţeni, pe motiv că încheierea pronunţată de instanţă este „prematură”, iar „solicitarea de validare a fost făcută de o persoană fără calitate procesuală activă”. Prefectul judeţului Hunedoara, Doris Visirin, a formulat apel împotriva încheierii instanţei prin care s-au validat mandatele consilierilor judeţeni, urmând ca apelul să fie soluţionat de Curtea de Apel Alba Iulia.
Comunicat de presă
Instituția Prefectului – Județul Hunedoara face următoarele precizări referitoare la pronunțarea încheierii Tribunalului Hunedoara privind validarea mandatelor consilierilor județeni ai Consiliului Județean Hunedoara, declarați aleși în urma desfășurării scrutinului electoral pentru alegerea autorităților administrației publice locale, desfășurat în data de 9 iunie 2024:
Apreciem că pronunțarea încheierii privind validarea mandatelor consilierilor județeni ai Consiliului Județean Hunedoara, declarați aleși în urma desfășurării scrutinului electoral pentru alegerea autorităților administrației publice locale, desfășurat în data de 9 iunie 2024, s-a făcut cu nerespectarea art. 34 din Ordonanța de Urgență nr. 21/2024 privind unele măsuri pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2024 şi a alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2024 care dispune: „ Prin derogare de la prevederile art. 113 alin. (1), art. 114 alin. (1) şi (3), art. 115 alin. (1), art. 121 alin. (1) lit. a), art. 149 alin. (1), art. 150 alin. (1) şi art. 187 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, pentru intrarea în exerciţiul mandatului autorităţilor administraţiei publice locale alese în anul 2024, termenele reglementate în cuprinsul acestor articole încep să curgă de la data de 27 septembrie 2024.”
Pe cale de consecință, conform acestor dispoziții legale, termenele prevăzute în articolele menționate încep să curgă de la data de 27 septembrie 2024, iar cererea privind validarea mandatelor consilierilor județeni ai Consiliului Județean Hunedoara a fost prematur introdusă.
Mai mult decât atât, apreciem că Biroul Electoral de Circumscripție Județeană nr. 22 Hunedoara nu avea calitate procesuală activă pentru a solicita instanței competente validarea mandatelor de consilieri județeni, deoarece conform textului de lege care reglementează materia, respectiv art. 114 alin. (4) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, obligația de a transmite instanței solicitările de validare revine Secretarului General al unității administrativ-teritoriale: „Secretarul general al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale are obligaţia de a transmite judecătoriei în a cărei rază teritorială se află circumscripţia electorală pentru care au avut loc alegeri documentele doveditoare pentru îndeplinirea condiţiilor prevăzute la alin. (2) lit. a) – e) în termen de 2 zile de la împlinirea termenului prevăzut la alin. (3), în vederea validării mandatelor consilierilor locali declaraţi aleşi”.
Față de aceste aspecte, prefectul județului Hunedoara a formulat, în termen legal, apel împotriva încheierii prin care s-au validat mandatele consilierilor județeni, apreciind că încheierea pronunțată de Tribunalul Hunedoara este prematură, iar solicitarea de validare a fost făcută de o persoană fără calitate procesuală activă, urmând ca apelul să fie soluționat de Curtea de Apel Alba-Iulia.
Cosmina Prața
Comentarii (0)