A rămas fără bani în urma unei înșelăciuni pe o rețea de socializare. Un tânăr din Deva, de 24 de ani susține că ar fi fost contactat, în urmă cu trei zile, pe o rețea de socializare, de utilizatorul unui cont în mediul online, despre care știa că ar aparține vecinului său. Utilizatorul contului respectiv i-ar fi solicitat să depună 2.000 de lei într-un cont bancar. Surpriza a venit după ce a virat 1.500 lei în contul indicat. A doua zi, tânărul s-a dus, în ziua următoare, să ceară vecinului să-i restituie banii împrumutați. Însă spre surprinderea lui a aflat că vecinului i-a fost spart contul de utilizator de pe rețeaua de socializare. Acum, verificările continuă sub aspectul săvârșirii infracțiunii de înșelăciune.
Polițiștii reamintesc faptul că putem preveni înșelăciunile în mediul online, și au oferit și câteva sfaturi :
- Nu divulgați date personale, cum ar fi CNP, numărul de cont bancar sau parole, pe site-uri nesecurizate sau în conversații cu persoane necunoscute.
- Folosiți soluții antivirus actualizate și firewall-uri pentru a proteja dispozitivele împotriva atacurilor cibernetice.
- Utilizați parole puternice și diferite pentru fiecare cont online. Activați autentificarea în doi pași pentru conturile importante.
- Evitați să faceți tranzacții pe site-uri nesigure. Asigurați-vă că adresa URL a paginii începe cu „https://”, ceea ce indică o conexiune securizată.
- Fiți precaut atunci când faceți tranzacții bancare unor persoane necunoscute.
- Monitorizați constant conturile bancare și alertați banca în cazul unor tranzacții suspecte.
Cosmina Prața
Comentarii (0)